• 27 September 2016

Image copyright Johnston Press
Image caption The face of Sam Allardyce – now no longer England’s football coach – appears on every front page on Wednesday. The i says it’s “game over” for him after just one match in charge as the FA investigates claims made in an “undercover sting”.
Image copyright Trinity Mirror
Image caption The image of a grim-faced Allardyce, mobile phone in hand, in the back of a car leaving Wembley on Tuesday night takes up much of the Daily Mirror’s front page. The paper says he was “brought down by his own greed… after being caught striking a £400,000 deal to help investors beat transfer rules”.
Image copyright Telegraph Media
Image caption It was the Daily Telegraph’s undercover investigation that led to Allardyce’s departure and it continues in a similar vein for a second day, reporting that eight Premier League managers past and present are “accused of taking transfer bungs”. Five of the unnamed eight have denied the allegations while three are yet to comment, the paper says.
Image copyright DMG Media
Image caption “Final whistle” – that’s the caption the Metro uses on that same photograph of Sam Allardyce leaving Wembley. It says the incident has left the Three Lions “in the dirt”. Among the other stories trailed on the front page is the ground-breaking birth of a baby “with three genetic parents”.
Image copyright DMG Media
Image caption The Daily Mail claims the “shamed England boss” will “walk away with £1m”. Alongside that, its main headline recycles a phrase used a day earlier, accusing Labour of being in “La La Land”. On Tuesday, that pejoratively referred to its economic policy, while on Wednesday, it describes the paper’s view on Jeremy Corbyn’s immigration plans.
Image copyright News Corp
Image caption “Humiliation for England”, says the Times of the Allardyce situation, adding that the FA disciplinary department “has launched an investigation and the outcome may influence whether he is entitled to a payoff”. The paper’s other top story concerns a fresh threat to the beleaguered child abuse inquiry, as the most senior lawyer is reportedly “poised to resign”.
Image copyright Express Newspapers
Image caption Beneath its photograph of Allardyce, the Daily Star uses an image of the Three Lions badge torn in half. It says under 21 team boss Gareth Southgate will now take charge. The paper also carries an image of an X Factor contestant on the front page.
Image copyright Guardian Media Group
Image caption With more than a hint of sarcasm, the Guardian says Allardyce leaves “with a 100% record following an unconvincing 1-0 victory over Slovakia in his only international match in charge”. Its main headline, though, concerns news that Jeremy Corbyn is to rule out cutting immigration “despite pressure from key backbenchers to shift the party’s stance after the Brexit vote”.
Image copyright pettipherm
Image caption Even the Financial Times carries a picture of Sam Allardyce, albeit a small one. The paper’s lead says Iran has “dealt a severe blow” to Saudi-led efforts to reduce oil production and boost prices. Tehran, it explains, “is not interested in capping output” until its economy recovers from the impact of years of sanctions.
Image copyright Express Newspapers
Image caption Finally, the Daily Express says “Britain’s immigration crisis is laid bare” as figures show “up to 12,000 asylum seekers are on the run”. It claims Home Office statistics show one in six people going through the asylum process “skipped their first meeting with border chiefs and vanished”.

Source: BBC